برای این که آدمها رنگهای خاصی را بر سایر رنگها ترجیح میدهند دلیل وجود دارد. این ارجحیت اطلاعات فراوانی را دربارهی شخصیت ما فاش میکند، چون هر رنگ با واکنشی که مغز ما هنگام درک آن از خود نشان میدهد در ارتباط است. در این مقاله قصد داریم از روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و برندینگ با شما صحبت کنیم.
روانشناسی رنگ ها و ارتباطات رنگها بخش جالبی از سیستم کاری پیچیدهی مغز ما هستند، سیستمی که هنوز هم پرسشهای علمی بسیاری در رابطه با آن بیجواب ماندهاند و همچنین تفاوت موجود در معنای فرهنگی رنگها، که تنها از طریق مشاهده و تجربهی این که چگونه در طی سالها رنگها بر مغز ما تاثیر گذاشتهاند قابل استفاده هستند.
شایان ذکر است که روانشناسی رنگ ها یکی از جالب ترین و در عین حال بحث برانگیزترین بخش بازاریابی محسوب می شودکه نقش مهمی در متقاعدسازی مشتری برای خرید دارد.
دلیل این امر این است که امروزه اکثر مکالمات مربوط به رنگ و متقاعدسازی مشتری، شامل حدس و گمانهزنی است. علاوه بر این، بعضی از بازاریاب ها اطلاعات اغراقآمیزی دربارهی رنگ و ذهن» به منظور گمراه کردن به مشتریان میدهند.
ما با هدف برطرف ساختن این نوع طرز فکر و برخورداری از عامل واقعا جذاب» رفتار انسانی، قصد داریم مجموعهای از قابل اعتمادترین پژوهش ها در زمینهی نظریه رنگ و فرایند متقاعدسازی مشتری را بررسی کنیم.طبق پژوهش های انجام شده، عواملی مانند تمایلات شخصی، تجارب، شیوه های تربیتی، تفاوت فرهنگی و محیط بر تاثیر رنگ ها بر روی ما، موثر است. درنتیجه این باور که رنگ زرد و بنفش احساسات افراد را برمی انگیزانند تقریبا درست است.
ادامه مطلب
درباره این سایت